logo

Must see

Chrysler – imported from Detroit (Super Bowl Commercial 2011
Deze al wat oudere commercial zag ik op het Marketing & Design Congres 2014. Ik vind het een prachtige commercial en een absolute must see. Fantastisch hoe dit merk zich koppelt aan de emotie en positionering van de stad Detroit. Mooi staaltje story telling.

 

terug naar boven

 

G-Star – The art of raw; The unlimited possibilities of denim
Als groot fan van het merk G-Star kan een film van dit Nederlandse denimmerk natuurlijk niet ontbreken op deze site. De campagnefilm “the art of raw; the unlimited possibilities of denim” (gelanceerd op 15 februari 2013) laat in één minuut duidelijk zien wat de filosofie van het merk is: ‘just the product’. Deze doelbewuste benadering heeft geleid tot veel innovatieve toepassingen van denim en is de constante drive om de grenzen te verleggen, zodat het merk zich kan blijven ontwikkelen en ontwerpers worden uitgedaagd om nieuwe materialen, stijlen en lijnen te onderzoeken.

 

terug naar boven

 

Johnnie Walker – The man who walked around the world
Prachtig voorbeeld van hoe story telling een merk neer kan zetten. Deze film is alweer een paar jaar oud, maar doet het nog altijd goed. De Schotse roots van het merk zijn zeer goed neergezet door de ‘piper’, het landschap en het dialect vertolkt door de Schotse acteur Robert Carlyle. De pay-off van het merk (keep walking) wordt manifest gemaakt door de wandeling van Carlyle door het landschap waarbij met diverse spullen het verhaal tastbaar wordt gemaakt.

 

terug naar boven


Paul Hughes: ten meters of thinking
De Ier Paul Hughes is een veel gevraagd spreker. Hij is design thinker en voormalig partner van designbureau Lava uit Amsterdam. Met zijn ‘ten meters of thinking’ ontvouwt Hughes verhalen die individuele en organisatorische veranderingen creëren.

 

terug naar boven


Simon Sinek: how great leaders inspire to action
Ik ben groot aanhanger van het gedachtengoed van Simon Sinek. Met zijn model van de Golden Circle (why, how, what) toont hij aan dat organisaties/merken die werken en communiceren vanuit hun ‘waarom’ meer mensen en beweging weten te brengen en daarmee succesvoller zijn. Sinek heeft hierover een boek geschreven (Start With Why). De kern hiervan vertelt hij bij TED.

 

terug naar boven


Corporate story LEGO
Het verhaal van LEGO vervat in een mooie film van iets meer dan 17 minuten. Het ontstaan van het bedrijf, het merk en het product wordt heel mooi van A tot Z uiteengezet. Niet op een zakelijke, corporate manier maar juist heel speels in de vorm van een tekenfilm. Een prachtig voorbeeld van de kracht van storytelling.

 

terug naar boven


Design the new business
Het veranderen van onze wereld zorgt voor toenemende uidagingen voor bedrijven. Oude manieren van denken worden vervangen door een open geest en creativiteit. Design speelt een centrale rol het helpen oplossen van problemen em het ontwikkelen van de toekomst. Deze mooie documentaire van Zilver gaat over de rol van design in business.

 

terug naar boven


Triodos Bank – Klein. Het nieuwe groot
Een prachtige commercial van Triodos Bank uit 2012. Mooi beeldgebruik, juiste muziek en een zeer passende voice over (stem van acteur Jacob Derwig). Maar ook de inhoud klopt. Het past bij de tijdsgeest van crisis en herbezinning en het klopt voor de volle honderd procent bij de merkvisie van Triodos Bank. Authentiek en geloofwaardig.

 

terug naar boven


Chipotle – back to the start
In deze animatie zien we een kleine boer die langzaam zijn familieboerderij ziet groeien tot een industriële dierfabriek. Gaandeweg ziet hij de fouten die hij maakt en ontdekt een meer  duurzame toekomst. De muziek speelt een belangrijke rol en is van countrylegende Willie Nelson met de Coldplay-klassieker “The Scientist”.

 

terug naar boven


What if money didn’t matter? – Alan Watts
Prachtig. Gewoon kijken en luisteren. Goed luisteren…

 

terug naar boven


Jack O’Neill
‘Om te begrijpen wie we zijn, moeten we begrijpen waar we vandaan komen’. Mooie film over het ontstaan van het merk O’Neill. De identiteit, de ‘why’ staat centraal.

 

terug naar boven