... is om de impact van merken te vergroten door ze sterker te maken.
PROFIEL
Ik ben Dennis Lith. Een energieke, ondernemende en strategische marketing en communicatie manager met een grote liefde voor merken. Mijn carrière begon in 2002 (als ik mijn eigen internetonderneming uit 1999 niet meereken) bij een gemeente onder de rook van Amsterdam. Daarna vervolgde ik mijn pad langs diverse grote en internationale organisaties zoals Fortis, T-Mobile en Essent. Mijn ambitie is om merken sterker te maken en op die manier de impact voor de organisatie te vergroten. Altijd vanuit een sterke purpose, focus en relevantie voor de consument.
Naast mijn werk draag ik graag bij aan de ontwikkeling van het vak. Zo lever ik geregeld bijdragen aan vakblad MarketingTribune in de vorm van een column en participaties is dicussies. Daarnaast ben ik al sinds eind 2011 bestuurslid van het MEC (Marketing Executive Center) en sinds medio 2018 voorzitter na de fusie met Nima.
Marketing Executive Center
Sinds eind 2011 ben ik bestuurslid van het Marketing Executive Center (MEC). Een uniek netwerk, exclusief voor marketingprofessionals en ondernemers met een hoogwaardig management beroepsprofiel. Het is de ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing. Leden zijn eindverantwoordelijk voor organisatie, merk en marketing (CEO/CMO). Het MEC wil een voortrekkersrol vervullen bij het ontwikkelen van mensen en hun organisaties en merken. Hiertoe organiseert ze jaarlijks minimaal zes MEC Meetings bij toonaangevende, verrassende en inspirerende merken en organisaties. Sinds medio 2018 (na de fusie met Nima) ben ik voorzitter van het MEC.